17 juni 2018

Hemmagjord Limoncello och citronlemonad

Nu har jag provat att göra egen limoncello. Vet inte om jag egentligen tycker att det är så gott att dricka rent, men det är väldigt gott att göra drinkar av. Jag använde mig av ett recept som jag hitta hos Matgeek.se.

Det var väldigt enkelt att göra men den ska stå ganska länge innan den är klar. Min har stått i en och en halv månad. Eftersom man bara använder sig av citronernas skal till Limoncellon, 10 stycken, blir det lika många skalade frukter över så då gjorde jag lemonad av dom. Urgod och superenkelt att göra, men tyvärr väldigt mycket socker. Jag använde mig även här av recept från Matgeek.se 


Limoncello under tillverkning och den färdiga lemonaden. Hade nog varit en bra idé att frysa in lemonaden eftersom den inte håller så länge. Men jag hann inte, den var nämligen så god så den tog slut illa kvickt.

Det färdiga resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar