25 juni 2014

Virkade tofflor

Hittills har inte sommaren varit riktigt vad man skulle önska sig. Kallt, blåsigt och en hel del regn. Så något solande och badande har det ju inte blivit. Igår åkte jag iväg och köpte lite garn för att virka mig ett par tofflor, det är så förbaskat kallt på golvet.

Garnet är i 75% ull, 25% polyamid. Hade tänkt försöka mig på ett par tovade tofflor i lovikkagarn men det fanns inte där jag handlade, så det får bli en annan gång. Jag utgick från ett mönster som jag hittade på Smultron Socker, har gjort några ändringar vid hälen och virkat på ett litet skaft. Dom små blommorna hittade jag på Stickig. Jag hade dubbelt garn och virknål nr 5 till toffeln och enkelt garn till blommorna, jag började virka den grå delen under gårdagkvällens Allsång på skansen, och virkade klart dom under förmiddagen idag.

Fick blodad tand, det var kul, enkelt och gick ju väldigt fort också så det kommer säkert bli flera, måste bara få tag på mera garn. Sköna och varma blev dom också, så idag har jag inte frusit om fötterna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar