6 april 2014

Ugglan Helge

Vaknade och funderade på varför inte väckarklockan ringt. Gick upp och duschade och började göra mig i ordning. Maken låg kvar i sängen, han har jobbat väldigt mycket på sista tiden så jag tyckte inte att det var så konstigt att han tog det lite lugnt.  Jag frågade honom om han visste ifall dottern skulle iväg och jobba.
-  Nej, när börjar du?
-  Åtta.
-  Om du vill kan du få vara ledig idag.
-  Ledig, från vad och varför?
Han tittar på mig en lång stund och säger sen:
-  För att det är söndag.

Så kan det gå, jag var fullkomligt övertygad om att det var måndagmorgon. Nu blev det i stället tid för virkning. Det blev ytterligare en uggla. Den här gången i trikågarn. Han heter Helge och är 28 cm hög och väger en hel del för inuti ligger en ganska stor sten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar