30 april 2013

Stickad väska

För ett drygt år sedan träffade jag en god vän som just varit i Portugal och köpt sig en stickad väska. Den var jättefin och min första tanke var att det där måste jag ju kunna göra själv. Så jag började sticka. Provade lite olika mönster. Repade upp, började om, funderade på hur sjutton jag skulle få ihop det till en väska, stickade lite till. Ett tag funderade jag på om det inte skulle bli en kudde i stället. 


Hade en bit grått tyg hemma som fick bli foder. Och till slut blev den klar, ser nog inte ut som den där designväskan från Portugal, men den ska nog funka att bära saker i.

1 kommentar:

  1. Hej Maria!
    Så duktig du är och påhittig! Min sons sambo Sofia är som du, virkar, syr (bla tygblöjor och ytterbyxor till dem), fotar och gör små figurer i plastlera. Hon har sen länge et litet företag som heter "Babythings".
    Hälsningar
    Marianne (Brors)

    SvaraRadera